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Position: Director, Quebec Office of the Canadian Tax Foundation
Location: Montreal, Quebec

The Canadian Tax Foundation is seeking an experienced tax professional for the full-time position of Director of the Quebec Office, commencing in November 2017. The successful candidate will be based in Montreal and will be responsible for the management of the Quebec Office. Working with the Executive Director and the staff of the Canadian Tax Foundation and with tax professionals across the country, he or she will contribute to the improvement of the Canadian tax system through the Foundation’s educational and research activities. His or her primary responsibility will be to oversee the delivery and promotion of the Foundation’s services to its members and other interested persons in the province of Quebec.

The successful candidate will be fluently bilingual, will have at least 15 years’ experience in the field of taxation in either the private or the public sector, and will be familiar with the development of tax and fiscal policy.  He or she should have experience in organizational leadership, in working with boards and committees, and in communicating with members, stakeholders, and government officials. He or she will be expected to travel on a regular basis, both within Quebec and elsewhere in Canada. Ideally, he or she will also serve in the role of Secretary of the Foundation.

Founded in 1945 as an independent tax research organization under the joint sponsorship of CPA Canada (formerly the Canadian Institute of Chartered Accountants) and the Canadian Bar Association, the Foundation has more than 12,000 members and provides a unique forum for lawyers, accountants, academics, and other tax professionals to work together for the betterment of the Canadian tax system and the tax profession in general.

The Foundation is known for the scope and depth of its tax research and information and for the services that it provides to members. It has long been respected by government policy makers and administrators for its objectivity, its analysis of current tax issues, its concern for the improvement of the Canadian tax system, and its significant contribution to tax and fiscal policy.

If you would like to be part of a team that contributes to the improvement of the Canadian tax system and provides Canadian tax professionals with the tools they need in order to better serve Canadian taxpayers, please submit a cover letter and resume to Jane Meagher at jmeagher@ctf.ca by May 26, 2017.

We thank all applicants for their interest; however, only those under consideration for the position will be contacted.


Poste : Directeur, bureau du Québec, Fondation canadienne de fiscalité

Endroit : Montréal (Québec)

 

Le générique masculin est utilisé sans discrimination et uniquement dans le but d’alléger le texte.

La Fondation canadienne est à la recherche d’un fiscaliste chevronné pour pourvoir au poste à plein temps de directeur au bureau du Québec à compter de novembre 2017. La personne retenue sera basée à Montréal et sera responsable de la gestion du bureau du Québec. Elle travaillera avec la directrice exécutive et le personnel de la Fondation canadienne de fiscalité ainsi qu’avec des fiscalistes de partout au pays afin de contribuer à l’amélioration du système fiscal canadien par les activités de recherche et d’éducation de la Fondation. Les responsabilités premières du candidat retenu seront de superviser la réalisation et la promotion des services qu’offre la Fondation à ses membres et aux autres personnes intéressées dans la province de Québec.

Le candidat retenu sera parfaitement bilingue, aura au moins 15 ans d’expérience dans le domaine de la fiscalité, en pratique privée ou publique, et connaîtra le développement de la politique fiscale. Il devra aussi avoir de l’expérience en direction organisationnelle, avoir travaillé en équipe avec des conseils et des comités, et avoir de la facilité à tisser des liens avec les membres, les parties prenantes et les représentants du gouvernement. Il devra voyager régulièrement au Québec et ailleurs au pays. Idéalement, cette personne remplira aussi le rôle de secrétaire de la Fondation.

Fondée en 1945 à titre d’organisme indépendant de recherche sur la fiscalité sous le parrainage conjoint de CPA Canada (anciennement l’Institut canadien des comptables agréés) et de l’Association du Barreau canadien, la Fondation compte plus de 12 000 membres et fournit une tribune unique permettant aux avocats, comptables et autres personnes des milieux professionnels et universitaires œuvrant en fiscalité de travailler ensemble afin d’améliorer le système fiscal canadien et la profession fiscale en général.

La Fondation est reconnue pour l’étendue et le détail de la recherche et de l’information fiscale qu’elle offre à ses membres. Les décideurs et administrateurs gouvernementaux respectent depuis longtemps l'objectivité de la Fondation, son analyse des questions fiscales de l'heure, son souci d’améliorer le système fiscal canadien et son importante contribution au développement des politiques fiscales.

Si vous voulez faire partie d’une équipe qui est fière de pouvoir contribuer à l’amélioration du système fiscal canadien et de fournir aux professionnels en fiscalité les outils nécessaires pour mieux servir les contribuables canadiens, veuillez faire parvenir votre lettre d’accompagnement et votre CV à Jane Meagher à jmeagher@ctf.ca avant le 26 mai 2017.

Nous remercions tous les candidats de leur intérêt, mais seulement ceux dont la candidature est considérée pour le poste seront contactés.

 

5/23/2017 6:36:01 AM